dyrektor
Sprawowane funkcje:
Dyrektor
- Kieruje i nadzoruje merytorycznie wykonanie przez Zespół finansowy bądź osobiście wykonuje następujące czynności administracyjne:
- Obsługa systemu informatycznego Finanse i Księgowość w zakresie wykonywanych zadań, w tym rejestracja wszystkich przyjętych finansowych dokumentów źródłowych objętych kontrolą formalno-rachunkową (ewidencja analityczna).
- Obsługa systemu teleinformatycznego do elektronicznego zarządzania dokumentacją, umożliwiającego wykonywanie w nim czynności kancelaryjnych, dokumentowanie przebiegu załatwiania spraw oraz gromadzenie i tworzenie dokumentów elektronicznych.
- Obsługa systemów informatycznych banków, w tym wprowadzanie do bankowych systemów informatycznych zatwierdzonych i potwierdzonych dokumentami finansowymi dyspozycji.
- Rejestracja wydatków finansowanych z wybranych wewnętrznych limitów finansowych: limity dydaktyczne (Dziekani działalność bieżąca), pozostałości z badań zleconych, nadwyżki projektów dydaktycznych.
- Wystawianie not korygujących w zakresie dokumentacji objętej kontrolą formalno-rachunkową, wystawianie not księgowych na podstawie złożonych dyspozycji.
- Nadzoruje i koordynuje prace wchodzące w zakres kontroli formalno-rachunkowej dokumentów finansowych przeprowadzanej przez pracowników Zespołu finansowego:
- Kontrola formalna i rachunkowa dokumentów finansowych stanowiących podstawę zatwierdzenia operacji kasowych, bankowych, księgowych, w tym dokumentów finansowych, których wartość jest wyrażona w krajowych i zagranicznych walutach.
- Kontrola pod względem formalno-rachunkowym rozliczeń należności z tytułu krajowych i zagranicznych podróży służbowych pracowników UO, studentów i doktorantów UO oraz osób niebędących pracownikami UO.
- Kontrola formalno-rachunkowa rozliczeń wynagrodzeń za prace związane z postępowaniem rekrutacyjnym w Uczelni.
- Rozliczanie i dokonywanie potrąceń obciążeń komorniczych, potrąceń z innych tytułów.
- Kieruje i nadzoruje wykonanie następujących czynności związanych z monitorowaniem prawidłowego obiegu dokumentów:
- Monitorowanie płynności procesu prawidłowego i terminowego obiegu dokumentacji finansowej UO, w tym ciągłe monitorowanie i monitowanie osób odpowiedzialnych za terminowe składanie kompletnych dokumentów finansowych do realizacji zobowiązań Uczelni.
- Kieruje i nadzoruje bądź osobiście wykonuje następujące czynności związane z obsługą bankową:
- Współpraca z przedstawicielami banków w zakresie sporządzania dokumentacji związanej z: otwieraniem, obsługą, zamykaniem pieniężnych rachunków bankowych w tym walut obcych, rachunków do obsługi kart płatniczych, rachunku papierów wartościowych.
- Współpraca z bankami w zakresie zasad i regulaminów prowadzenia rachunków bankowych.
- Prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem dostępem do rachunków bankowych w tym zatwierdzaniem wykonywania dyspozycji wypłaty z rachunków bankowych.
- Sporządzanie dyspozycji wykonania przelewów bankowych i bankowych wypłat gotówkowych w krajowych i zagranicznych walutach na podstawie kompletnych i zatwierdzonych dokumentów finansowych objętych kontrolą formalno-rachunkową.
- Terminowa realizacja przelewów i autowypłat do banków na podstawie kompletnych i zatwierdzonych dokumentów finansowych oraz bieżąca analiza wykonanych operacji.
- Przygotowywanie dokumentów bankowych związanych z pobraniem i rozliczeniem dewiz wydatkowanych na potrzeby delegacji zagranicznych.
- Sporządzanie e-Wniosków oraz e-Dyspozycji w bankowości elektronicznej.
- Monitorowanie stanów i przepływów pieniężnych na rachunkach bankowych z uwzględnieniem zdolności terminowej regulacji zobowiązań.
- Prowadzenie spraw związanych z zamówieniem i użytkowaniem służbowych kart płatniczych i terminali płatniczych.
- Prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem wolnymi aktywami pieniężnymi.
- Sporządzanie dokumentacji we współpracy z przedstawicielami banków w sprawach związanych z: zawieraniem terminowych lokat środków pieniężnych.
- Prowadzenie spraw związanych z zawieraniem, bieżącą obsługą, rozliczaniem umów kredytów bankowych.
- Podział obowiązków wynikających z zadań powierzonych do nadzorowania między podległych pracowników.